بسم الله الرحمن الرحيم
پيروزي نهايي حق بر باطل فقط با ظهور يار

کلیه جلدهای تفسیر نمونه با پسوند pdf را می توانید در اینجا دانلود کنید

جلد اول                 
 


جلد دوم               
 


جلد سوم             
 


جلد چهارم           
 


جلد پنجم             
 


جلد ششم           
 


جلد هفتم             
 


جلد هشتم           
 


جلد نهم               
 


جلد دهم             
 


جلد یازدهم           
 


جلد دوازدهم       
 


جلد سیزدهم       
 


جلد چهاردهم       
 


جلد پانزدهم         
 


جلد شانزدهم     
 


جلد هفدهم       
 


جلد هجدهم       
 


جلد نونزدهم       
 


جلد بیستم         
 

[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 20:19 ] [ علی امیری ] [ ]

براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 20:18 ] [ علی امیری ] [ ]

قرآن درباره بنی‌اسرائيل و قوم يهود كه توسط حضرت موسی(ع) نجات يافتند و به نعمت‏های خداوندی نايل شدند به بيان ضعف‏های آنان می‌پردازد كه اين‏ها از خود رفتار ناشايسته به جای گذاشتند، گوساله‌پرست شدند و به انكار آيات الهی پرداختند. نيز قسی‌القلب شدند و پيامبران بنی‌اسرائيل را كشتند و سرانجام خداوند بر آنان خشم ورزيد و آنان را دچار ذلت و..............

 

 

 

بقيه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 20:14 ] [ علی امیری ] [ ]

 

پاورپوینت | شعارها و نام‌های ۲۲ سال گذشته 2/1/1391

پاورپوینت | شعارها و نام‌های ۲۲ سال گذشته 

یكی از اقدامات و برنامه‌های هر ساله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ابتدای دوران رهبری نامگذاری و یا تعیین شعارهایی برای سال نو در پیام‌های نوروزی است.
در پیام‌های نوروزی كه هرساله دقایقی پس از تحویل سال جدید خطاب به ملت ایران صادر می‌شود، رهبر انقلاب چارچوب كلی و افق‌های پیش روی ملت و مسئولان جمهوری اسلامی را در قالب نام و یا شعار سال جدید ترسیم میكنند. عدم اختصاص عناوین در نظر گرفته شده به همان سال خاص و جاری‌بودن آن مطالبات اهمیت بازخوانی آن‌ها را دوچندان میكند. در پاورپوینت زیر تلاش شده است تا مروری اجمالی صورت گیرد بر پیام، علت و هدف نام‌ها و شعارهای سال‌های ۶۹ تا ۹۱.


دریافت نسخه پاورپوینت - پاورپوینت | شعارها و نام‌های ۲۲ سال گذشته [ حجم فایل : 1097 کیلوبایت ]


[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 20:9 ] [ علی امیری ] [ ]
[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 20:2 ] [ علی امیری ] [ ]

ریختن شراب روی یک زن فلسطینی توسط یک پسر اسرائیلی

 

نمي دونم اون كسي كه گفت ما به مردم اسرائيل هيچ مشكلي نداريم  اين عكس و 1000 تا عكس مثل اينو نديده بود يا نميخواست ببينه ؟؟؟اين محترمانه ترين برخورد از اين دست بود كه قابل نمايش بود وگنه بقيه توهين ها  رو نه ميشه نوشت نه ميشه عكسشو گذاشت .خودتون قضاوت كنين كه ما بايد با اين مردم مشكل داشته باشيم يا نه؟؟

ریختن شراب روی یک زن فلسطینی توسط یک پسر اسرائیلی

[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 19:52 ] [ علی امیری ] [ ]

دلایل نقلی بر ولایت فقیه

به عنوان مقدّمه، توجّه به یك نكته مهم درباره مفاهیم و آموزه هاى قرآنى، بسیار مفید و راه گشاست و آن، این كه، با توجّه به مسئله خاتمیّت و این كه قرآن كتاب هدایت تمامى عصرها و نسل هاست، روش عمومى قرآن در پرداختن به موضوعات گوناگون، ارائه ى رؤوس كلّى برنامه ها و سرفصل ها مى باشد. قرآن، غالباً، وارد جزئیات و خصوصیات ریز مسائل نمى شود، مگر آن كه در آن مسئله ى جزئى و شخصى خصوصیّتى نهفته باشد; مثل حرمت ازدواج با همسران پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله)كه ویژگى خاصى دارد. روش قرآن ارائه برنامه هاى كلّى است، تا مسلمانان با تأمّل و تدبّر در آیات قرآن و در كنار هم چیدن آیات مختلف، به عنوان ثقل اكبر، بخش هایى از قرآن را مفسّر و توضیح بخش هاى دیگر قرار دهند و با مراجعه به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)و تفسیرى كه ایشان از قرآن ارائه مى دهند، به عنوان ثقل اصغر، نظر قرآن را در هر موضوعى به دست آورند و با راه نمایى او، در ابعاد گوناگون جامعه، به حركت و تلاش بپردازند و از حیرت و ضلالت برهند.


با توجّه به این مقدّمه، مى گوییم: اگر مقصودمان از ولایت فقیه در قرآن، آن باشد كه قرآن، در آیه اى از آیات، صریحاً به موضوع ولایت فقیه پرداخته و از آن نامى به میان آورده باشد، بى تردید، پاسخ منفى است و تا كنون هیچ اندیشمند نیز چنین ادّعایى نداشته است و نمى تواند داشته باشد كه در قرآن آیه یا آیاتى به موضوع ولایت فقیه اختصاص یافته است; چنان كه قرآن كریم، صریحاً ولایت امام على(علیه السلام) و دیگر امامان معصوم(علیهم السلام) را عنوان ننموده است و نامى از ایشان در قرآن مشاهده نمى شود. قرآن در مورد بسیارى از احكام و مقرّرات مسلّم مربوط به مسائل عبادى، اقتصادى و سیاسى، با ارائه ى برنامه هاى كلّى، از آنها عبور مى نماید.

امّا اگر مقصود و هدفمان از ولایت فقیه در قرآن، برنامه هاى كلّى و سرفصل هاى اساسىِ قرآن كریم در رابطه با حاكمیّت سیاسى و ولایت و زمام دارى و شرایط والى و امام مسلمانان باشد، البتّه پاسخ مثبت است. توجّه به ویژگى هاى قرآن كریم در ره یابى به پاسخ مورد نظر راه گشاست چنان كه رسول گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) فرمود:

فَاِذا الْتَبَسَت عَلَیْكُم الفِتَنُ كَقِطَعِ اللّیْلِ المُظْلِم، فَعَلَیْكُم بالقرآن فانّه شافِعٌ مُشَفَّع و ماحلٌ مُصدَّق، مَن جَعَلَهُ اَمامه، قادَهُ الى الجنّه وَ مَنْ جَعَلَه خَلْفَهُ ساقَهُ اِلى النارِ وَ هُوَ الدَّلیلُ یَدُلُّ عَلى خَیْرِ سَبیل;[1] هنگامى كه فتنه ها همانند پاره هاى شب تیره شما را فرا گرفت، به قرآن روى آورید كه قرآن شفیعى است كه شفاعتش پذیرفته است و از بدى ها پرده برمى دارد و گفته اش تصدیق مى شود. هر كس قرآن را فرا روى خود قرار دهد، او را به بهشت ره نمون سازد و هر كس آن را به پشت افكند، او را به دوزخ خواهد كشانید، همانا قرآن راه نماست، به بهترین راه، هدایت مى كند.

با توجّه به این شأن و منزلت قرآن در جامعه ى انسانى، آیا این سخن پذیرفتنى است كه جامعه در عصر غیبت امام معصوم (عج) دچار حیرت و سرگردانىِ سیاسى باشد و در میان انبوه اندیشه ها و نظرات متناقض، حیران و مبهوت، سردرگم باشد و قرآن كریم كه كتاب راه نمایى و هدایت فرد در جامعه است، او را به حال خود واگذارد و از او دست گیرى ننماید؟ آیا مى توان قرآن را فاقد اندیشه ى سیاسى ارزیابى نمود و آن را نسبت به مسئله ى ولایت، كه اساسى ترین مقوله در عرصه ى حیات اجتماعى انسان است و سعادت و شقاوت جامعه در گرو آن است و اساس و پایه و دلیل و راه نما براى دیگر فریضه هاى شرعى است، ساكت دانست؟![2]

بى گمان، قرآن انسان را به بهترین راه ها هدایت مى كند و طبق گفته ى پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله)در حدیث پیش گفته، انسان در تاریكى و ظلمانیّت فتنه هاى مختلف كه شاخص ترین آنها فتنه هاى سیاسى و مسئله ى قدرت و حاكمیّت است، باید به قرآن مراجعه كند و از او استمداد نماید.

تأمّل و ژرف اندیشى در آیات وحى، این واقعیّت را آشكار مى سازد كه قرآن ره نمودهاى مهم و ارزنده اى را در باب سیاست و حاكمیّت و شرایط مشروعیّت آن و ویژگى هاى افرادى كه شایسته ى احراز پیشوایى مسلمانان هستند، ارائه نموده است كه تفصیل آن را از منابعِ دست اوّل قرآنى مى توان سراغ گرفت; مثلا قرآن كافران را از این كه بتوانند زمام دارى و رهبرى جامعه ى اسلامى را بر دوش گیرند، ممنوع مى سازد:

(وَلَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْكافِرِینَ عَلى المَـؤْمِنِـینَ سَبِـیلاً);[3] خداوند هرگز براى كافران، سلطه بر مؤمنان قرار نداده است.

و یا قرآن اطاعت و فرمان بردارى از فاسقان و گناهكاران را ممنوع ساخته و به مسلمانان اجازه ى فرمان بردارى از ایشان را نمى دهد:

(وَلا تُـطِـیعُوا أَمْـرَ المُـسْرِفِـینَ الَّذِینَ یُـفْسِدُونَ فِـی الأَرْضِ وَلا یُـصْلِحُونَ) ;[4] از فرمان مسرفان پیروى نكنید، كسانى كه در زمین فتنه و فساد مى كنند و در اندیشه ى اصلاح نیستند.

بنابراین، ولایت به فاسد و فاسق نمى رسد و والى و حاكم سیاسى مسلمانان باید از خصلت عدالت و اجتناب از گناه برخوردار باشد.


در این میان، قرآن یكى دیگر از شرایط پیروى و اطاعت از دیگران را، آگاهى كافى و اطلاع دقیق از حق مى شمرد:

(أَفَمَنْ یَهْدِی إِلى الحَقِّأَحَقُّ أَنْ یُـتَّـبَعَ أَمَّنْ لا یَـهِدی إِلاّ أَنْ یُـهْدى فَما لَكُمْ كَیْفَ تَحْكُمُونَ);[5] آیا كسى كه به حق راه نمایى مى كند، سزاوارتر است كه از او پیروى شود، یا كسى كه خود راه را نمى یابد، مگر آنكه راه نمایى شود؟ شما را چه مى شود؟ چگونه داورى مى كنید؟

این آیه، بر مبناى درك فطرى انسان ها، عقل و وجدان عمومى بشریّت را مورد خطاب قرار مى دهد و از آنان مى پرسد: شما چه كسى را مى خواهید راهبر خویش قرار دهید تا به دنبال او راه بیفتید و از فرمان او پیروى كنید؟ كسى كه ـ چون راه حق را نمى شناسد ـ براى یافتن مسیر درست باید دست نیاز به سوى دیگرى بگشاید؟ یا آن فردى كه راه را یافته است و بدون نیاز به دیگران، توان هدایت به سوى حق را دارا مى باشد؟ این پرسشى است كه قرآن كریم از فطرت انسان ها دارد و پاسخ آن را هر انسانى كه به فطرت خویش توجّه كند، مى یابد و نیازى به استدلال و برهان ندارد.

این آیه ى شریفه در زمینه ى ولایت و حاكمیّت سیاسى مطرح مى شود. در آنجا هم به حكم آن كه مردم و شهروندان باید از الزامات سیاسى و حكومت پیروى كنند و دستورات آن را محترم شمرند، قابل جریان است. طبق این آیه، در مقام مقایسه و سنجش دو فردى كه از نظر ویژگى هاى لازم براى ولایت و رهبرى، مثل كفایت و مدیریّت، هیچ كاستیى ندارند، اما یكى داراى فقاهت است (این توان را دارد كه با مراجعه ى مستقیم به كتاب و سنّت حكم و فرمان الهى را استنباط كند و طبق قانون الهى جامعه را اداره كند) و دومى فاقد آن است (براى فهم حكم خداوند، از مراجعه ى مستقیم به كتاب و سنت ناتوان است و باید سراغ مجتهدان برود و از آنها استمداد بطلبد) كدام یك باید عهده دار ولایت شود؟ و خداوند به رهبرى و امامت كدام یك رضایت دارد؟ آیا جز آن است كه تنها فرد اول كه مى تواند مسیر هدایت را خودش بشناسد و ارائه دهد، باید عهده دار ولایت گردد و دیگرى حقّ دخالت در این حیطه را ندارد؟ در حقیقت، در این موارد، امر دایرمدار حق وباطل و صواب و فساد است; اگر پیروى از فرد اول باشد، به حكم فطرت، راه صواب و حقّ پیموده شده و اگر دومى امام و پیشوا قرار گیرد، راه باطل و فساد طىّ شده است و مورد عتاب قرآن قرار مى گیرد كه (فما لكم كیف تحكمون؟).

نظیر این آیه، كه علم به دین و آگاهى از شریعت را ملاك مشروعیّت و اطاعت قرار مى دهد، آیه ى دیگرى است كه از زبان حضرت ابراهیم(علیه السلام)به سرپرست خود، آزر نقل شده است:

(یا أَبَتِ إِنِّی قَدْ جاءَنِی مِنَ العِلْمِ ما لَمْ یَأْتِكَ فَاتَّبِعْنِی أَهْدِكَ صِراطاً سَوِیّاً); [6] اى پدرجان، از علم چیزى به من رسیده است كه تو از آن محروم هستى; پس، از من پیروى كن تا تو را به راهى راست راه نمایى كنم.

طبق این آیه ى شریفه، وجوب تبعیّت و پیروى منوط به علم حضرت ابراهیم(علیه السلام)مى باشد. در این آیه به علت و سبب پیروى اشاره شده است كه البتّه متكّى به حكم فطرت و وجدان انسانى است، لزوم رجوع جاهل به عالم و دانشمند و پیروى از او، كه در هر زمینه اى، از جمله در زمینه ى ولایت و حاكمیّت سیاسى مطرح است.

جامعه ى اسلامى كه قوانین كتاب و سنّت را خاصّ سعادت و تعالى خود مى داند، براى اجراىِ دقیق مقرّرات شریعت، باید به دنبال فردى راه بیفتد كه از این مقرّرات آگاهى دارد و اهل تقلید در آنها نیست; چون مقلّد، كسى است كه نیاز به راه نمایى و هدایت مرجع خود دارد. علم و فقاهت در این زمینه موضوعیّت دارد و در حقیقت، تمام مردم باید علم و دین شناسى را ملاك تبعیّت قرار دهند و براى آن كه گرفتار گمراهى نشوند و به صراط مستقیم هدایت شوند، باید به دنبال علم حركت كنند و جاهلان به كتاب و سنّت را امام و پیشواى خود قرار ندهند[7].

بنابراین، طبق آیات قرآن، كسى باید عهده دار ولایت و زمام دارى مسلمانان شود كه شرایطى، مثل مسلمان بودن، عدالت، كفایت، مدیریّت و فقاهت را داشته باشد.


--------------------------------------------------------------------------------

پاورقی :

[1]ـ كلینى، اصول كافى، ج 2، ص 599، كتاب فضل القرآن، ح 2; سید محمد حسین طباطبایى، المیزان فى تفسیر القرآن، ج 1، ص 12.

[2]ـ در روایات زیادى به جایگاه و منزلت حسّاس امامت و ولایت و رابطه ى آن با سایر فرایض شرعى اشاره شده است، از جمله زراره از امام باقر(علیه السلام) نقل كرده است: «بنى الاسلام على خمسه اشیاء، على الصلوه والزكوه والحج و الصوم و الولایه، قال زراره فقلت واىّ شىء من ذلك افضل؟ فقال: الولایه افضل، لانها مفتاحهنّ و الوالى هو الدلیل علیهنّ; اسلام بر پنج پایه ى: نماز، زكات، حج، روزه و ولایت استوار است و برترین این پنج پایه، ولایت است; زیرا كلید چهار ستون دیگر است و زمام دار و حاكم، راه نما به سوى آنهاست». وسائل الشیعه، ج 1، ابواب مقدّمات العبادات، باب 1، ح 2.

[3]ـ سوره ى نساء (4) آیه ى 141.

[4]ـ سوره ى شعراء (26) آیه ى 151 و 152.

[5]ـ سوره ى یونس (10) آیه ى 35.

[6]ـ سوره ى مریم (19) آیه ى 43.

[7]ـ ر.ك: سید محمد حسین حسینى تهرانى، ولایت فقیه در حكومت اسلام، ج 2، ص 153ـ168.

مصطفى جعفرپيشه فرد - مركز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه



منبع : سایت اندیشه قم


[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 19:35 ] [ علی امیری ] [ ]
مسلما در میان امتی كه در مسیر رشد گام برمی دارند وجود رهبری با شرایط مورد اشاره از وجه مقبولیت برخوردار خواهد بود و مقبولیت او زمینه اقتدار و بسط ید وی را برای اداره جامعه اسلامی بدنبال خواهد داشت.
در اینجا سوالی مطرح می شود كه شاید در كتابها و مقالاتی كه درباب رهبری و ولایت فقیه از سوی اندیشمندان اسلامی نوشته شده است كمتر به آن پرداخته شده است. و آن سوال این است كه چه تضمینی وجود دارد كه مردم و یا حتی نمایندگان آنها ( خبرگان ) در امر كشف مصداق رهبری با احتمال هر چند ضعیف دچار اشتباه نشوند؟ اهمیت قضیه از آنجا ناشی می شود كه در صورت وقوع آن چنین ولایتی در طول ولایت الهی قرار نخواهد گرفت و عواقب ناشی از چنین اشتباهی برای نظام اسلامی و مردم سنگین خواهد بود. شیخ مفید در كتاب المقنعه می نویسد:

" كسی كه به دلیل جهل به احكام ( فقدان فقاهت ) و عدم توانایی بر اداره امور مردم كه به او واگذار شده شایستگی ولایت را نداشته باشد حق ندارد این مسیولیت را بپذیرد و با تكلف آن را اعمال كند زیرا در این صورت او معصیت كار و از ناحیه صاحب امر غیر ماذون است. چون همه ولایت ها به او برمی گردد."(10) 


در پاسخ به این سوال باید دید نوع نگاه ما به عالم هستی چگونه است؟ اگر با یك دید ماتریالیستی و محدود مادی و یا یك نگاه غربی به این مسیله برخورد كنیم در این صورت خداوند در صحنه اجتماع نقشی نخواهد داست. در چنین حالتی این احتمال وجود دارد كه شایسته ترین فرد انتخاب نشود و این اشكال به نظام ولایت فقیه وارد خواهد بود. زیرا نوع نگاه، نگاهی است كه نسبت به حوادث اجتماعی و اتفاقات زندگی علی السویه و یكسان بوده و نقش رب العالمین در این نوع نگاه حذف شده است . اما اگر فراتر از چهارچوب های تنگ مادی و با یك جهان بینی الهی بخصوص اگر از دیدگاه اسلام به حوادث اجتماعی بنگریم در این صورت پاسخ روشن و مناسب را خواهیم یافت.


از دیدگاه قران، خداوند رب العالمین ، فعال مایشاء ، كل یوم هو فی شان(11)(هر روز به كاری در تكمیل وافاضه به خلق) و الله غالب علی امره(12)(خدا غالب برامرش) میباشد . با چنین دیدگاهی خداوند نسبت به آن چه در دنیا اتفاق می افتد بی تفاوت نیست . بلكه اراده الهی در عرصه زندگی انسانها جاری و سنن و قوانین او بر اجتماعات بشری حاكم است.
یكی از سنن الهی این است كه در صورتی، مردمی در صراط مستقیم الهی حركت و تلاش كنند خداوند هم از طرق مختلف آنها را كمك و هدایت می نماید. خداوند در سوره عنكبوت آیه 69 می فرماید:

"وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ " (كسانیكه در راه ما تلاش می كنند قطعا آنها را به راههایمان هدایت می كنیم و همانا خداوند قطعا با نیكوكاران است.) و چنین مردمی كه در مسیر حق گام بر می دارند نصرت و یاری خداوند شامل حالشان می شود.(ان تنصر الله ینصركم)(13)


بعلاوه آیه 115 سوره انعام ( وَتَمَّتْ كَلِمَتُ رَبِّكَ صِدْقاً وَعَدْلاً لاَّ مُبَدِّلِ لِكَلِمَاتِهِ وَهُوَالسَّمِیعُ الْعَلِیمُ )  و 64 سوره یونس ( ... لاَ تَبْدِیلَ لِكَلِمَاتِ اللّهِ ..) نشان دهنده تضمین الهی بوده و اینكه آیات و سخنان خدا قابل تبدیل نیست.
بالطبع بحث تعیین ولایت امر توسط مردم و یا خبرگان آنها در یك جامعه اسلامی نیز از این قاعده كلی مستثنی نیست.یعنی تا هنگامی كه امت در مسیر صحیح و صراط مستقیم گام بر می دارد از الطاف آشكار و پنهان الهی در زمینه های مختلف از جمله موضوع بسیار حیاتی پیدا كردن رهبر شایسته بهره مند خواهند شد.


خداوند در آیات 40 و 41 سوره حج، وعده نصرت و یاری كسانی را می دهد كه موقعی كه به قدرت و حكومت میرسند نماز را بپا می دارند و زكات می دهند و امر بمعروف و نهی از منكر می كنند :

" ... وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْكَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیز _ الَّذِینَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ "
 بعلاوه چنین كسانی را كه مشمول هدایت پروردگار قرار گرفته اند ، كسی نمی تواند گمراه كند. "   وَمَن یَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّضِلٍّ .." (زمر آیه 37) و خداوند به آنها بصیرت، نور و قدرت تشخیص حق از باطل (فرقان ) عطا خواهد فرمود.


 مسلما چنین مردمی را خداوند بعد از هدایت نه تنها گمراه نمی كند (وَ مَا كَانَ اللّهُ لِیُضِلَّ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَدَاهُمْ  ...) (14) بلكه بر هدایتشان می افزاید . " وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْواهُمْ  " (15) 

 

نمونه بارز این وعده های الهی را می توان در اواخر عمر و دوره رهبری امام خمینی(ره) مشاهده كرد كه با وجود اینكه حتی مجلس خبرگان رهبری آقای منتظری را بعنوان قائم مقام رهبری و ولی فقیه بعدی تعیین كرده بود اما عملا چنین نشد و مجموعه ای از حوادث و الطاف آشكار و پنهان الهی دست بدست هم داد تا آیه الله خامنه ای بعنوان رهبر انتخاب شود.

 

در پایان این مقاله تذكر این نكته ضروری است ؛ كه این تضمین الهی برای ادامه نصرتش بی حد ومرز نیست؛ بلكه مشروط و تا موقعی است كه مردم در مسیر حق و رضایت "..یَهْدِی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ.."(16) اهل توبه و انابه "..وَیَهْدِی إِلَیْهِ مَنْ أَنَابَ " (17) ایمان ، اتكال بخدا " فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُواْ بِاللّهِ وَاعْتَصَمُواْ بِهِ فَسَیُدْخِلُهُمْ فِی رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَیَهْدِیهِمْ إِلَیْهِ صِرَاطاً مُّسْتَقِیماً " (18) وعمل صالح باشند . (19)


اما در صورتیكه مردم دچار انحراف ، اختلاف ، فساد ، كفر و ظلم شوند؛ در این صورت چگونه خداوند چنین مردمی را هدایت كند. " كَیْفَ یَهْدِی اللّهُ قَوْماً كَفَرُواْ بَعْدَ إِیمَانِهِمْ.." (20) و در نتیجه نور و بصیرت از مردم گرفته خواهد شد ؛ و چنین مردمی هم از نعمت وجود رهبر شایسته محروم و هم در پیدا كردن رهبر شاسته دیگر سرگردان خواهند شد . ".. قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ " (بگو راهی كه خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است و البته اگر بعد از آنكه طریق حق را دریافتی از میل و خواهش آنها پیروی كنی، دیگر از طرف خداوند ولی و یاوری نخواهی یافت.) (21)

 

 

منابع :


1- اصول كافی،ج 1،ص 67
2- فروع كافی، ج7،ص 412
3- الوسایل،ج 18،ص101
4- تحف العقول، ص 237-239
5- معانی الاخبار، ص 374-375
6- اصول كافی،ج 1 ،ص 38
7- همان،ص 46
8- همان،ج 1 ،ص 34
9- فقه الرضا،شیخ صدوق،ص 338
10- المقنعه ، ابو عبدالله محمد بن محمد بن النعمان البغدادی، الشیخ المفید، موسسه النشر الاسلامی ص 812
11- سوره الرحمن آیه 29
12- سوره یوسف آیه 21
13- سوره محمد آیه 7
14- سوره التوبه آیه 115
15- سوره محمد آیه 17
16- سوره المایده آیه 16
17- سوره الرعد آیه 27
18- سوره النسا آیه 175
19- سوره یونس آیه 9
20- سوره آل عمران آیه 86
21- سوره البقره آیه 120

[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 19:31 ] [ علی امیری ] [ ]


امام زمان و آيات قرآن مجيد





1- الذين يومنون بالغيب..
[پرهيزکاران] کساني هستند که به غيب ايمان مي آورند...
(سوره بقره ، آيه 3)
تأويل «بالغيب» قيام امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است.
(کمال الدين - بحارالانوار ج 51 ص 53)
2- ... فاستبقوا الخيرات اينما تکونوا يات بکم الله جميعاً....
در نيکي کردن بر يکديگر سبقت گيريد. هرجا که باشيد خداوند شما را گرد مي آورد.
(سوره بقره : آيه 148)
تأويل «بکم» امام زمان عجل الله تعالي فرجه شريف و ياران اوست.
(غيبت نعماني - بحارالانوار ج 51 ص 58)
3- اقتربت الساعة و انشق القمر.
رستاخيز نزديک شد و ماه دوباره گرديد. (سوره شريفه قمر : آيه 1)
تأويل «الساعة» ظهور امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است.
تفسير علي بن ابراهيم / بحارالانوار، ج 51، ص 49.
4- يعرف المجرمون بسيماهم ..
تباهکاران را به نشان صورتشان مي شناسند.
(سوره شريفه الرحمن / آيه 41)
تأويل «يعرف المجرمون» امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است که تبهکاران را به نشان صورتشان مي شناسد.
(غيبت نعماني / بحارالانوار، ج 51، ص 59.)
5- هل اتيک حديث الغاشيه .
آيا داستان غاشيه (پوشنده) به تو رسيده است.
(سوره شريفه غاشيه / آيه1)
تأويل «الغاشيه» امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است
(ثواب الاعمال / بحارالانوار - ج 51، ص 50.)
6- والفجر، وليال عشر و الشفع و الوتر.
سوگند به سپيده صبح ، و سوگند به شبهاي دهگانه و سوگند به جفت و طاق
(سوره شريفه فجر آيه 1 -3)
تأويل «الفجر» امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است.
(تفسير البرهان- ج 4، ص 457.)
7- والنهار اذا تجلي.
سوگند به روز آن گاه که آشکار شود.
(سوره شريفه ليل: آيه 2)
تأويل «النهار» امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است.
(تفسير علي بن ابراهيم - بحارالانوار ، ج 51، ص 49)
8- تنزل الملئکه و الروح فيها باذن ربهم من کل امر
در شب قدر فرشتگان و روح به اجازه ي پروردگارشان براي انجام کارها نازل مي شوند.
(سوره شريفه قدر / آيه 4)
تأويل «تنزل الملئکه و الروح» نزول آنها بر امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است.
(تفسير البرهان - ج 4، ص 488)
9- سلام هي حتي مطلع الفجر.
تا طلوع بامداد همه سلام و درود است .
(سوره شريفه قدر / آيه 5.)
تأويل «مطلع الفجر» زمان ظهور امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است.
(تفسير البرهان - ج 4، ص 487.)
10- والعصر ، ان الانسان لفي خسر.
سوگند به زماني که آدمي در زيان است.
(سوره شريفه عصر / آيه 1 -2)
تأويل «والعصر» زمان ظهور امام زمان - عجل الله تعالي فرجه شريف - است.
(تفسير البرهان - ج 4، ص 504)
[ شنبه 26 فروردين 1391 ] [ 19:29 ] [ علی امیری ] [ ]

بیستم فروردین، سالروز رفتن سید مرتضی آوینیه.

برای آدمی به سن و سال من، آوینی بیشتر یه صداس...

صدای گرم و محزونی که دوران کودکی، هفته ای یکبار شبها فقط صداش رو میشنیدم.

سالهای 70 و 71 مستند روایت فتح، خیلی به اصطلاح گُل کرده بود و من با سن و سال کمم، از اون برنامه، بیشتر صدای گرم آوینی رو به خاطر دارم.

بعدها که در منطقه فکه، ماشینش روی مین رفت، خیلی ها تازه متوجه شدن، صاحب اون صدای دلنشین، سید مرتضی آوینیه.


,,,,,,,,,,,............,,,,,,,,,,,,,,,,,,
بقيه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 فروردين 1391 ] [ 17:44 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

حضرت آیت الّله میرزا جواد تبریزی رحمت الله علیه

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:20 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

 

حضرت آیت الّله سید موسی شبیری زنجانی دام ظله

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:19 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

حضرت آیت الّله سید علی محمد دستغیب دام ظله

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:19 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

 

حضرت آیت الّله حسین وحید خراسانی دام ظله

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:18 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

 

حضرت آیت الّله یوسف مدنی تبریزی دام ظله

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:17 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

 

حضرت آیت الّله ناصر مکارم شیرازی دام ظله

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:17 ] [ علی امیری ] [ ]

 


 

حضرت آیت الّله محمد تقی بهجت رحمت الله علیه

 

ورود به سایت

 

دریافت توضیح المسائل

 

زندگینامه

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:15 ] [ علی امیری ] [ ]

 

علی حسینی سیستانی


 

 

 

 

 

 

 

حضرت آیت الّله سید علی حسینی سیستانی دام ظله

 

 

ورود به سایت

 

 

دریافت توضیح المسائل

 

 

 

زندگینامه

 

  

اجازات معظم له :

اجازه آیت الله العظمى خوئى

اجازه شیخ حسین حلى

اجازه شیخ آقا بزرگ تهرانى

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:12 ] [ علی امیری ] [ ]
1
آيت الله بهجت
73 - 7743271 0251
http://www.mtb.ir
2
آيت الله سيد علي خامنه اي
025177474 و0251728227
http://www.khamenei.ir
3
آيت الله وحيد خراساني
02517740611
http://www.vahid-khorasani.ir
4
آيت الله سيد علي سيستاني
19- 02517741415
http://www.sistani.org
5
آيت الله شبيري زنجاني
02517740321
………………
6
آيت الله صافي گلپايگاني
14 - 02517715511
http://www.saafi.org
7
آيت الله مكارم شيرازي
15 - 02517743110

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 19:7 ] [ علی امیری ] [ ]

وهابی ها در ایران چه می کنند ؟؟!!!        

 

اگر چه اهل سنت ایران ، صدها سال است در کنار اهل تشیع تعامل متقابل احترام آمیزی دارند اما طی چند سال اخیر تحرکاتی در برخی مناطق سنی نشین برای ایجاد تقابل با شیعه از طریق آموزه های وهابیت آغاز شده که اخیرا" این تحرکات رشد فزاینده ای گرفته است. نکته جالب اینکه همزمان با این حرکت های افراطی گرایانه به نام اهل سنت ، هر از چند گاهی ، جزوات و کتب حاوی اهانت به باورهای اهل سنت از جانب برخی گروه های خاص که اتفاقا" با نظام شیعی ایران در تقابل هستند توزیع می شود که این دو حرکت به صورت مکمل یکدیگر در ایجاد تقابل سنی و شیعه عمل می کنند.


 


تاسیس مدارس وهابی به نام اهل سنت
اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد در برخی استان های مرزی کشور ، برخی مدارس دینی که به نام اهل سنت تاسیس شده ، نسبتی با آموزه های نحله های شناخته شده اهل سنت نداشته و تعالیم آنها صددرصد وهابی است و عمدتا" متمرکز بر آموزش عقاید ضد شیعی هستند.دانش آموزانی که دوره راهنمایی را پشت سر می گذارند، با مدرک سیکل وارد این مدارس که دوره ای 4 ساله دارند، می شوند. این مدارس بصورت شبانه روزی با امکانات رفاهی عالی اداره می شوند. دانش آموزان از صبح تا بعد از ظهر در این مدارس به سر می برند و برای اینکه از مدارک رسمی تحصیلی نیز عقب نمانند، در دبیرستان های شبانه دولتی ثبت نام می کنند و تا اخذ مدرک دیپلم ادامه تحصیل می دهند. در این 4 سال، عقاید و تفسیرهای عقیدتی وهابیت را به عنوان عقاید صحیح به دانش آموزان تزریق می شود و بعد از چهار سال فازغ التحصیل می شوند. چون دراین مدارس بنیه دروس عربی دانش آموزان قوی می شود، عده ای پس از 4 سال به مدارس تربیت معلم و رشته دبیری می روند، اما عده ای دیگر از این دانش آموزان به مدارس بالاتر وهابیت - بعضا" در خارج ایران- اعزام می شوند تا مدارج عالی تر را کسب کنند.
در کنار مدارس دینی وهابی ها، این گروه توانسته اند دبیرستان هایی غیرانتفاعی نیز ایجاد کنند تا بهتر بتوانند دانش آموزان را کنترل کنند.
نتیجه فعالیت این مدارس وهابی طی چند سال اخیر این بوده که توانسته اند در دانش آموزان و طلاب استحاله و دگرگونی ایجاد کرده و سنی های اشعری و شافعی را به وهابی های دو آتشه تبدیل کنند.


 


مدارس وهابی ازکجا تامین می شوند؟
وهابی ها داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا" عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.
یکی از بزرگترین پشتوانه های مالی وهابیون ایران در کشور امارات متحده عربی، فردی است که تمام دارایی هایش از طریق خرید و فروش سیگار«وینستون لایت» کسب کرده است. جالب است که برخی روحانیون وهابی اصولا" کشیدن سیگار را حرام می دانند.

تفاوت اهل سنت با وهابیون
بی انصافی است اگر فرقه افراطی و تکفیری وهابیت را به اهل سنت نسبت دهیم. وهابیت یک مرام عقیدتی است و هیچ ارتباطی به مذاهب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی ندارد. اینها مذاهبی فقهی هستند در حالی که وهابیت، یک مرام تکفیری عقیدتی است.
اغلب اهل سنت ایران در استان های کردستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شافعی و اشعری بوده و شدیدا" از فعالیت وهابی ها نگرانند. حتی اهالی برخی از مناطق اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که با وهابی ها برخورد کند.برهمین مبنا، عده ای ازعلمای اهل سنت نیز نگرانی خود را از تحرکات این گروه اعلام کرده اند و گفته اند که عقاید خود را از جانب آموزه های افراطی آنها در خطر می بینند.


 


مسائل فراروی جمهوری اسلامی ایران
متاسفانه برخی مسئولین کشور هنوز شناخت دقیقی از فرقه وهابی ندارند و فرق یک روحانی سنی و وهابی را تشخیص نمی دهند. نکته دیگر اینکه هنوز خط مشی مشخصی در برخورد با این گروه تندرو دیده نمی شود. گاهی اوقات میان امام جمعه شهرستان و مقامات کشوری نظیر فرماندار در برخورد با فعالان این گروه ، رفتار دوگانه ای را شاهد هستیم.
به طورکلی درعقیده وهابی ، شیعه کافر و مشرک است و مال و جانش حرمت ندارد . در همین راستاست که فردی مثل عبدالمالک ریگی ده نفر را می کشد و عین خیالش هم نیست. با این روند انتظار فاجعه های بزرگ تری در آینده دور از ذهن نیست . یا اینکه چند سال پیش، وهابی ها وارد قبرستان اهل سنت بندرعباس شدند و تمام سنگ قبرها را خراب کردند و بهانه اشان این بود که سنگ قبر مظهر بت پرستی است و در مسلک ما حرام است. این در حالی است که در عقیده تشیع ، حتی وهابی هم مشرک تلقی نمی شود و مسلمان قلمداد می گردند.

 


گزارش: عبدالحسین مشفق

 

منبع : پایگاه خبری تحلیلی جهان

       

 

 

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 18:23 ] [ علی امیری ] [ ]

هجمه برج‌های اشرافی سعودی به يادگارهای پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم        

[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 18:21 ] [ علی امیری ] [ ]

دكتر عصام العماد، شيعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حديث و تاريخ، مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام و فارغ‌التحصيل دانشگاه‌هاي مذاهب عربستان سعودي است. وي که خود زماني پيرو وهابيت بوده و به مذهب تشيع گرويده است، در گفت‌وگوي تفصيلي به تشريح شكل‌گيري فرقه وهابيت و افشاي ماهيت آن پرداخته است و................

 

براي خواندن مطلب به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 فروردين 1391 ] [ 18:14 ] [ علی امیری ] [ ]
نويسنده:حسن عسگري
 
قرآن كريم كه بزرگترين معجزه پيامبراكرم(ص) است و تمام آنچه را كه بشر براي هدايت نياز داشته ودر آن آمده است، كاملترين نسخه براي آرامش روح است. از اين رو برآنيم تا با نگاهي اجمالي ديدگاه قرآن را در مورد آرامش روحي ورواني و راههاي رسيدن به آن را مورد بررسي قرار دهيم.
 
مقدمه:
دستيابي به آرامش واقعي يكي از خواسته هاي هميشگي بشر بوده است و دراين راستا انسان در طول تاريخ تلاشها و رنج هاي بسياري را به جان دل پذيرفته است. بي شك بخش وسيعي از تلاشهاي علمي بشر و كشف رازهاي ناگشوده جهان طبيعت به منظور دسترسي به امكاناتي بوده است كه آرامش و آسايش را براي انسان به ارمغان آورد ازسوي ديگر مطالعات آكادميك و تحقيقات روانشناسي پيرامون آرامش و اضطراب و عوامل و موانع هريك بخش قابل توجهي از پژوهش هاي علوم انساني را به خود اختصاص داده است.

درسالهاي اخير كوششو.....................

 

بقيه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 20:11 ] [ علی امیری ] [ ]

- اهمیت نماز

نماز به قدری اهمیت دارد که برای نشان دادن اهمیت آن، در اسلام با تعبیرات مختلف و معنی دار از آن یاد شده است .

گاهی به عنوان عمود و عماد دین معرفی شده، چنان که امام باقر (ع) فرمود: «الصلاة عمود الدین; نماز ستون دین است » (۲) و پیامبر (ص) فرمود: «الصلاة عماد الدین; نماز تکیه گاه دین است .» (۳)

لقمان در یکی از اندرزهای خود به پسرش، این مطلب را چنین تبیین می کند: «یا بنی اقم الصلاة فانما مثلها فی دین الله کمثل عمود فسطاط; ای پسرم! نماز را برپا دار، چرا که مثل نماز نسبت به دین خدا مانند ستون خیمه است، اگر ستون خیمه، استوار و پابرجا باشد، طناب ها و میخ ها و سایه اش، استوار می ماند، ولی اگر ستون شکسته شد یا افتاد، میخ ها و طناب ها و سایه خیمه، فایده ای نخواهد داشت .» (۴)

و گاهی نماز به عنوان برترین عمل معرفی شده است، چنان که امام صادق (ع) فرمود: «ما اعلم شیئا بعد المعرفة افضل من هذه الصلوة; بعد از خداشناسی، هیچ چیزی را برتر از این نماز نمی دانم .» (۵)

و زمانی از نماز به عنوان بهترین موضوع (برترین برنامه ای که از طرف خدا وضع، و قرار داده شده) یاد شده، چنان که در روایت آمده، ابوذر به پیامبر (ص) عرض کرد: نماز چیست؟ آن حضرت در پاسخ فرمود: «خیر موضوع; نماز بهترین موضوع است .» (۶)

و گاهی از نماز به عنوان سر و صورت اسلام یاد شده، چنان که پیامبر (ص) فرمود: «لیکن اکثر همک الصلاة فانها راس الاسلام; باید بیشترین همت و اهتمام تو به نماز باشد، چرا که نماز سرچشمه اسلام است .» (۷)

و امام صادق (ع) فرمود: «برای هر چیزی صورتی هست و صورت دین اسلام، نماز است .» (۸)

تعبیرات دیگری نیز در روایات اسلامی از زبان معصومین (ع) شده مانند این که: نماز معراج مؤمن است، نماز تقرب بخش مؤمن به خدا است، نماز مایه خشنودی خدا است، نماز خیرالعمل است، نماز محبوب دل پیامبر (ص) و نور چشم او است، نماز نهر شستشوگر آلودگی ها است، نماز کفاره گناهان است . قبولی اعمال بستگی به قبولی نماز دارد، نماز نخستین موضوعی است که از آن در قیامت سؤال می شود و . . .

از اهمیت نماز این که کهن ترین برنامه عبادی است که از آغاز خلقت بشر وجود داشته است، و تاکنون وجود دارد . منظور این است که اصل نماز وجود داشته، گرچه چگونگی آن در عصرهای مختلف تفاوت داشته است .

ابراهیم خلیل قهرمان توحید، پس از آن که اسماعیل و مادر او را در مکه (که آن وقت بیابان بی آب و علف بود) گذاشت، در مقام دعا گفت: «پروردگارا من بعضی از فرزندانم را در سرزمین بی آب و علف در کنار خانه ای که حرم تو است ساکن ساختم; «لیقیموا الصلاة; تا نماز را برپا دارند .» (۹)

و در مورد دیگر پس از سپاسگزاری از درگاه الهی که در سن پیری، اسحاق و اسماعیل را به او عنایت فرموده، چنین دعا می کند: «رب اجعلنی مقیم الصلاة ومن ذریتی; پروردگارا! مرا برپا کننده نماز قرار ده و از فرزندانم نیز چنین فرما .» (۱۰)

چنان که ملاحظه می کنید، ابراهیم (ع) در میان خواسته های بسیار، نخستین خواسته اش برپاداری نماز است .

نیز خداوند در مقام تمجید اسماعیل (ع) می فرماید: «وکان یامر اهله بالصلاة; اسماعیل همواره خانواده اش را به نماز فرمان می داد .» (۱۱)

حضرت عیسی (ع) وقتی که در گهواره لب به سخن گشود، پس از بیان عبودیت و نبوت خود، سخن از نماز به میان آورده و می گوید: «واوصانی بالصلاة; خداوند مرا به نماز توصیه فرمود .» (۱۲)

کوتاه سخن آن که نماز با اهمیت ترین دستوری است که خداوند به بشر داده است، و بالاترین اطاعت الهی است تا آنجا که امام صادق (ع) فرمود: «ان طاعة الله خدمته فی الارض، فلیس شی ء من خدمته یعدل الصلاة; اطاعت خدا یعنی خدمت الهی در زمین، و پاداش و عظمت هیچ خدمتی نسبت به خدا، با نماز برابری نمی کند .» (۱۳)

جالب این که در سیره درخشان پیامبر (ص) آمده: در سال نهم هجرت، طایفه «طی » به نمایندگی از قبیله «طائف » در مدینه به حضور رسول خدا (ص) رسیدند، پس از مذاکره حاضر شدند تسلیم گردند مشروط بر این که آن حضرت آنها را از نماز معاف دارد، پیامبر (ص) با کمال قاطعیت این پیش نهاد را رد کرد و فرمود: «لا خیر فی دین لا صلوة معه; دینی که در آن نماز نباشد، خیر و برکت ندارد .» (۱۴)

این نیز در جای خود با توجه به موقعیت حساس، بیانگر اهمیت نماز از دیدگاه اسلام و پیامبر اسلام (ص) است .

۲- توجه به فلسفه و آثار نماز

قبلا ذکر شد که آنچه مهم است اقامه و برپاداری نماز است، این تعبیر بیانگر آن است که در نماز باید قیام و انگیزش و جهش فردی و اجتماعی باشد، خداوند چنین نمازی را نماز مقبول و حقیقی می داند، و اگر نماز آن همه اهمیت دارد، در صورتی است که واقعا ستون و نگهبان دین شود، معراج مؤمن در ملکوت اعلی گردد، و تکیه محکم برای رفع و دفع نگرانی ها شود، چنین نمازی دارای شرایط صحت و کمال است، بنابراین نماز کامل را باید از آثار آن جستجو کرد، آداب و اسرار آن را دانست، و از مکتب عالی نماز آموخت و در زندگی شکوفا کرد، هدف اسکلت نماز نیست بلکه روح و باطن نماز است، اکتفا به قیام و قعود ظاهری، پوست نماز است، ولی مغز نمازقیام و خیزش باطنی نماز است، ما وقتی که در رابطه با نماز به قرآن و روایات نگاه می کنیم می بینیم به فلسفه و رازهای نماز تصریح و اشاره کرده اند، می فهمیم که نماز کامل به خاطر آن فلسفه و رازها است . مثلا در قرآن می خوانیم:

«واقم الصلاة ان الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر ولذکر الله اکبر; نماز را برپا دار که نماز انسان را از زشتی ها و گناه باز می دارد، و ذکر و یاد خدا از آن هم بالاتر و برتر است .» (۱۵)

و در آیه دیگر می خوانیم: «واقم الصلاة لذکری; نماز را برای یاد من به پا دار .» (۱۶)

بنابراین راز بزرگ نماز نهادینه کردن یاد خدا در روح و روان است، که همین یاد خدا موجب پیوند و رابطه با خدا، و سرچشمه پاک سازی و اکتساب ارزش ها و کمالات است . چنین نماز انسان را از زشتی ها و گناهان باز می دارد، و از آن بالاتر یاد خدا را که موجب کسب ارزش ها است در وجود انسان شکوفا و آشکار می سازد . یاد خدا موجب آرامش و رفع دغدغه ها و تنش ها است، یاد خدا در حقیقت یاد پاداش ها وکیفرها، و یاد خودسازی و بازسازی و به سازی است .

براساس قرآن، انسان غافل، در خسران است، و کیفر چنین کسی زندگی سخت و ناگوار در دنیا، و کوری در آخرت خواهد شد . (۱۷) نماز که موجب یاد خدا است این آثار شوم را از زندگی انسان می شوید، انسان را به جای خسران، خوشبخت، و به جای کوری، بینا می کند .

یکی از غرائز منفی وجود انسان حریص بودن او است که منشا انواع گناهان و انحرافات و دوری از فیوضات معنوی و ملکوتی می گردد، نماز صحیح دارای خاصیتی است که هلوعیت و حرص انسان را نابود می کند، و این سنگ مانع سر راه تکامل را از مسیر حرکت او برمی دارد . چنان که قرآن می فرماید: «انسان، هلوع و حریص آفریده شده، هنگامی که بدی به او رسد، بی تابی می کند، و وقتی که خوبی به او برسد مانع دیگران می شود، مگر نمازگزاران، آنان که نمازها را مرتب انجام می دهند .» (۱۸)

محمد بن سنان می گوید: مسائلی از حضرت امام رضا (ع) (از جمله درباره فلسفه نماز) پرسیدم، حضرت رضا (ع) در مورد فلسفه و آثار نماز چنین فرمود: علت تشریع نماز آن است که :

۱- به ربوبیت خدا اقرار کنی .

۲- شریک و همتا را از ذات پاک خدا دور سازی .

۳- با کمال کوچکی و بیچارگی و نهایت تواضع در پیشگاه خدا بایستی .

۴- به گناهان خود اعتراف کرده و تقاضای بخشش نمایی .

۵- همه روز برای تعظیم پروردگار، پیشانی خود را به زمین بگذاری .

۶- همواره هشیار و در یاد خدا باشی به طوری که گرد وغبار فراموش کاری و غفلت و غرور و مستی از صفحه دلت زدوده شود .

۷- در نهایت خشوع خواهان افزایش مواهب دین و دنیا از درگاه الهی گردی .

۸- مداومت در ذکر خدا در پرتو نماز، موجب فراموش نکردن آفریدگار مدبر خواهد شد، و همین یاد خدا انسان را از سرکشی و غرور باز می دارد، و او را از گناهان و هرگونه فساد دور می سازد .» (۱۹)

با توجه به این آثار درخشان است که رسول اکرم (ص) فرمود: «الصلوة حصن من سطوات الشیطان; نماز دژ محکمی در برابر یورش های شیطانی است .» (۲۰)

در حالات عالم ربانی شیخ عبدالله شوشتری (متوفای ۱۰۲۱ ه . ق) از علمای برجسته عصر علامه مجلسی می نویسند: برای اقامه نماز جمعه وارد مسجد شد، بسیار پریشان بود، زیرا فرزندش دچار بیماری سختی بود، او به عنوان امام جمعه مشغول نماز جمعه شد، هنگامی که سوره منافقون را (در رکعت دوم بعد از حمد) خواند به این آیه (۹ منافقون) رسید: «یا ایها الذین آمنوا لا تلهکم اموالکم ولا اولادکم عن ذکر الله; ای افراد با ایمان! اموال و فرزندانتان، شما را از یاد خدا غافل نکند .»

چندین بار همین آیه را تکرار کرد (با توجه به این که تکرار آیات قرآن در وقت وسیع در نماز جایز است) بعد از نماز بعضی از همراهان از علت این تکرار سؤال کردند، فرمود: «فرزندم بر اثر بیماری سخت بستری است، من هنگامی که به این آیه رسیدم، به یاد فرزندم افتادم، و با تکرار آن به مبارزه با نفس خود برخاستم، آن چنان با یاد خدا (که در این آیه آمده) یاد دیگران را از دلم زدودم که فرض کردم فرزندم مرده و جنازه اش در برابر من است، و من از خدا غافل نیستم، آن گاه بود که دیگر آیه را تکرار نکردم . (۲۱)

۳- تاملی بیش تر در اسرار و قبولی نماز

از مسائل مهمی که در همه عبادات به ویژه نماز، قطعا باید مورد توجه قرار گیرد، مساله قبولی نماز است، قبولی نماز همان شرط کمال نماز است، و اندازه قبولی نماز بستگی به اندازه تاثیر نماز در پاک سازی و به سازی دارد، قرآن به طور کلی می فرماید: «انما یتقبل الله من المتقین; قطعا خداوند آن اعمالی را می پذیرد که از افراد پرهیزکار سر زند .» (۲۲) یعنی اعمال گناه آلود، پذیرفته نمی شود .

امام صادق (ع) در یک سخن هشدار دهنده ای می فرماید: «گاه پنجاه سال از زندگی انسانی می گذرد، ولی خداوند حتی یک نماز او را قبول نمی کند، چه چیزی سخت تر از این؟» سپس فرمود: «لایقبل الا الحسن فکیف ما یستخف به; قبول نمی شود مگر عمل نیک و شایسته، پس چگونه قبول گردد عملی که با سبکی و حقارت انجام گردد؟» (۲۳)

ممکن است در اینجا سؤال شود که از کجا بفهمیم نماز ما قبول شده یا نه؟ پاسخ به این سؤال این است که باید به تاثیرگذاری نماز در پاک سازی توجه کرد، به هر اندازه که تاثیر گذارده، قبول شده است . بر همین اساس امام صادق (ع) فرمود: «کسی که دوست دارد بداند که نمازش در پیشگاه خداوند قبول شده یا نه، باید بنگرد که آیا نمازش، او را از زشتی ها و گناهان بازداشته است؟ به همان مقدار که بازداشته، نمازش قبول می شود .» (۲۴)

نتیجه این که ما در همه اعمال و در نماز باید به قبولی و پذیرش آن فکر کنیم، وگرنه سعی ما باطل و بی محتوا خواهد شد . به عنوان مثال شخصی هندوانه بزرگ خریداری می کند، و پول گزافی برای آن می دهد، همه هدفش این است که قرمز و شیرین باشد، حال اگر آن را برید و کال درآمد، قبول نشده، و سعی و سرمایه اش تلف شده، و تازه باید زحمت بکشد تا آن هندوانه سنگین را ببرد و به زباله دانی بریزد .

نظر را نغز کن تا نغز بینی

گذر از پوست کن تا مغز بینی

نقش خشوع و حضور قلب در قبولی نماز

می پرسند: چه کنیم که نماز ما قبول درگاه الهی گردد؟ پاسخ آن که: باید شرایط صحت نماز از شرایط مقدماتی و مقارن نماز را رعایت کرد، و نیز از شرایط کمال نیز بهره جست، شرایط کمال عبارتند از:

۱- ولایت

۲- خشوع و حضور قلب

۳- تفکر و تعمق در محتوای نماز

۴- نماز در مکان مقدس

۵- مهر نماز (که اگر از تربت امام حسین (ع) باشد، اثر بخش است)

۶- نماز در اول وقت

۷- گریه از خوف خدا در نماز

۸- رعایت آداب نماز

۹- کسب شیرینی ذکر خدا

۱۰- تصمیم گیری برای پرهیز از هرگونه گناه

۱۱- نگهداری قلب از هرگونه شوایب ریا و ناخالصی

۱۲- بریدگی از تعلقات دنیا و پیوستگی به خدا .

در میان این شرایط، مساله خشوع و حضور قلب، نقش بیشتری دارد، گرچه شرایط دیگر تقویت کننده خشوع و حضور قلب هستند .

مهم این است که چه کنیم تا حضور قلب و خشوع در نماز را رعایت کنیم!

محقق بزرگ فیض کاشانی در اینجا مثالی زده است، می گوید: اگر مردی یا بانویی غذای شیرین بخورد، و بقایای آن شیرینی در دهانش باشد، و هنوز دهان را نشسته، مشغول نماز شود، در این میان یک مگس سراغ دهان او می آید، او با دست یا با تکان دادن سر، مگس را رد می کند، در لغت عرب به مگس «ذباب » می گویند . این کلمه از دو واژه ذب و آب گرفته شده، یعنی او را رد کرد، ولی بازگشت، مگس چنین صفتی دارد که وقتی او را رد می کنی حریص تر می شود، به علاوه با چند مگس دیگر باز می گردد، این شخص نمازگزار در همه رکعات نمازش به مگس پراکنی مشغول است، بعد می گوید این چه نمازی شد، که در مگس پراکنی صرف گردید؟ ! به او باید گفت: این مگس ها تعلقات دنیا است، دهان تو بر اثر بقایای آن شیرینی، همان طمع و دلبستگی به دنیا است، چرا دهانت را نشستی، تا آن تعلقات دست از جان تو بردارند؟ در نتیجه بتوانی نماز با خشوع و با حضور قلب بخوانی . بنابراین اگر نمازگزار بتواند خود را از دلبستگی های دنیا و مادیت آزاد کند، راه را برای کسب حضور قلب و خشوع در نماز صاف نموده است . البته مراقبت در حفظ حضور قلب نیز برای نگهداری این صفت بسیار اثربخش است . در آغاز مقداری از نماز را با حضور قلب بخواند، کم کم مراقبت خود را بیشتر کند و با تقویت آن در سایه تمرین ادامه دهد، امید آن است که در این راستا به توفیقات سرشاری نایل گردد .

بی اعتنایی امام زمان به نماز جماعت بی حضور قلب

برای تکمیل در رابطه با حضور قلب، نظر شما را به ماجرای زیبای زیر که منسوب به حضرت ولی عصر (عج) است جلب می کنیم: آیت الله شیخ جعفر نجفی از علمای ربانی و عارفان واصل و پارسایان برجسته بود، همه او را به پاکی و تقوای فوق العاده می شناختند تا آن جا که عالم وارسته و موثق سید مرتضی نجفی گوید: «من سال ها با آیت الله شیخ جعفر، در سفر و حضر همنشین بوده و مراوده داشتم، از نظر دینی حتی یک بار لغزش از او ندیدم . همین عالم وارسته از آیت الله شیخ جعفر نجفی نقل کرد که گفت: روزی با جماعتی در مسجد کوفه بودیم، یکی از علمای برجسته نجف اشرف که مورد احترام شدید مردم بود، در آنجا حضور داشت، وقت نماز مغرب فرا رسید، آن عالم برجسته نجفی به محراب مسجد رفت و آماده برای اقامه نماز جماعت شد، مؤذن اذان می گفت، عده ای مشغول وضو گرفتن بودند و عده ای وضو گرفته بودند و در صف اول و . . . نشسته بودند تا نماز شروع شود، در حیاط مسجد کوفه از ناحیه مرقد مطهر هانی بن عروه (ره) از قنات مخروبه ای اندکی آب جاری بود، ولی در گودی قرار داشت و محل آن به طوری تنگ بود که جز یک نفر نمی توانست در آنجا وضو بگیرد، من به آنجا رفتم تا وضو بگیرم دیدم شخصی نورانی و شکوهمند در آنجا نشسته و با کمال وقار و طمانینه وضو می گیرد، من عجله داشتم، که او زودتر وضویش را تمام کند و نوبت به من برسد، تا وضو بسازم و به نماز جماعت برسم، ولی دیدم آن شخص نورانی همچنان مثل کوه در آنجا ایستاده، و گویی اعتنا به نماز جماعت ندارد و نمی خواهد در جماعت مسجد کوفه که به وسیله شیخ بزرگ نجفی اقامه می شود، شرکت نماید، سرانجام طاقت نیاوردم و به آن شخص نورانی گفتم: «مگر شما اراده شرکت در نماز جماعت ندارید؟» با این سخن می خواستم در وضو گرفتن شتاب کند . فرمود: نه . گفتم: چرا؟ فرمود: «لانه الشیخ الدخینی; زیرا آن شیخ (که امام جماعت مسجد کوفه شده) شیخ وابسته به ارزن است .» من سخن آن شخص نورانی را نفهمیدم، ندانستم که از این جمله چه منظوری دارد؟ توقف کردم تا وضویش تمام شد، و از آن محل وضو بیرون آمد و رفت، و دیگر او را ندیدم . به آن محل وضو رفتم و وضو ساختم و سپس به مسجد رفته نماز خواندم، و پس از نماز و رفتن مردم، در حالی که شکوه آن شخص نورانی سراسر قلبم را فراگرفته بود، نزد امام جماعت مسجد رفتم، و آنچه را که از آن شخص نورانی شنیده و دیده بودم برای او تعریف کردم، امام جماعت با شنیدن گفتارم منقلب شد و در غم و اندوه جانکاه فرو رفت، آنگاه رو به من کرد و فرمود: «شما حضرت حجت (عج) را دیده اید، ولی او را نشناخته اید، او از چیزی خبر داده که هیچ کس جز خدا به آن خبر ندارد، بدان که من امسال مقداری ارزن در کنار آب خیز رحبه کوفه کاشته ام، محل زراعت به خاطر رفت و آمد اعراب بادیه، در خطر است، (و احتمال زیاد دارد آنها، زراعت مرا حیف و میل کنند) اکنون وقتی که برای نماز ماعت برخاستم و مشغول نماز شدم، فکرم متوجه ارزن ها شد که سرانجام آنها چه می شود؟ در ظاهر نماز می خواندم ولی در باطن فکر و روحم در مزرعه سیر می کرد، از این رو آن آقا (حضرت حجت عج) فرمود: من پشت سر این آقایی که حضور قلب ندارد و دل به ارزن ها بسته، نماز نمی خوانم . (۲۵)

پی نوشت ها:
۱٫ لقمان، آیه ۱۷ .
۲٫ محدث کلینی، فروع کافی، ج ۳، ص ۲۶۶ .
۳٫ کنزالعمال، حدیث ۱۸۸۶۹ .
۴٫ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۸۲، ص ۲۲۷ .
۵٫ فروع کافی، ج ۳، ص ۲۶۴ .
۶٫ بحار، ج ۷۷، ص ۷۰ .
۷٫ همان، ص ۱۲۷ .
۸٫ بحار، ج ۸۲، ص ۳۱۰ .
۹٫ ابراهیم، آیه ۳۷ .
۱۰٫ همان، آیه ۴۰ .
۱۱٫ مریم، آیه ۵۵ .
۱۲٫ همان، آیه ۳۱ .
۱۳٫ بحار، ج ۸۲، ص ۲۱۹ .
۱۴٫ سیره حلبی، ج ۳، ص ۲۴۳ .
۱۵٫ عنکبوت، آیه ۴۵ .
۱۶٫ طه، آیه ۱۴ .
۱۷٫ منافقون، آیه ۹; طه آیه ۲۴ .
۱۸٫ معارج آیات ۱۹ تا ۲۴ .
۱۹٫ وسائل الشیعه، ج ۳، ص ۴ .
۲۰٫ شرح غرر آقاجمال، ج ۲، ص ۱۶۶ .
۲۱٫ سفینة البحار، ج ۲، ص ۱۳۱ .
۲۲٫ مائده، آیه ۲۷ .
۲۳٫ فروع کافی، ج ۳، ص ۲۶۹ .
۲۴٫ علامه طبرسی، مجمع البیان، ج ۸، ص ۲۸۵ .
۲۵٫ علامه حاج شیخ علی یزدی، الزام الناصب، نشر حق بین قم، ج ۲، ص ۶۳ و ۶۴ .
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:54 ] [ علی امیری ] [ ]

زندگانی حضرت زهرا س

 

دانلود نرم افزار زندگانی حضرت زهرا (س): سایت تخصصی نرم افزار مذهبی و رایانه اسلامی اینبار نرم افزار زندگانی حضرت زهرا (س) را برای دانلود شما آماده کرده است . برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

عناوین اصلی کتاب شامل:
گزارشى در باب موضوع کتاب؛ صحراى عربستان؛ خدیجه : نسب او؛ نام و لقب‌هاى دختر پیغمبر؛ خواستگاران فاطمه (ع)؛ زندگانى زهرا (ع) در خانه شوهر؛ ولادت‌امام‌حسن(ع)؛ ولادت امام حسین(ع)؛ آیا بین زن و شوهر کدورتى روى داده؛ عبادت دختر پیغمبر؛ فدک‌دراختیارپیغمبر؛ فتح‌مکه؛ حجة‌الوداع؛ مرگ پیغمبر؛ هجوم بخانه پیغمبر؛ تصرف‌فدک‌ازجانب‌حکومت؛ مرکز دادخواهان؛ پاسخ ابوبکر به دختر پیغمبر؛ دختر پیغمبر در بستر بیمارى؛ زنان انصار در خانه پیغمبر؛ درآستانه‌ملکوت؛ بخاک‌سپردن‌زهرا؛ قبر دختر پیغمبر؛ براى عبرت تاریخ؛ گزیده هائى از شعرهاى شاعران شیعى عربى زبان؛ دختر پیغمبر در شعر فارسى؛ فرزندان فاطمه (ع)؛ وا پسین منزل کاروان؛ ام کلثوم

 

دانلود نرم افزار

3258-zendegani-hazrat-zahra.zip دریافت نرم افزار تلفن همراه

3258-zendegani-hazrat-zahra.apk دریافت نرم افزار تلفن همراه

منبع

w w w . 3 e r a t . c o m

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:53 ] [ علی امیری ] [ ]

دیوان حافظ

دانلود رایگان نرم افزار مذهبی دیوان حافظ ویژه موبایل : سایت تخصصی نرم افزار مذهبی موبایل ورایانه اسلامی اینبار نرم افزار مذهبی دیوان حافظ رابرای دانلود شما بازدید کنندگان آماده کرده است  برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید. با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

 

 

دانلود نرم افزار دیوان حافظ

3629-ghazaleyat-hafez.zip دریافت نرم افزار تلفن همراه

3629-ghazaleyat-hafez.apk دریافت نرم افزار تلفن همراه

3629-FA-ghazaleyat-hafez.pdf دریافت فایل کامپیوتری

سایت منبع

w w w . 3 e r a t . c o m

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:52 ] [ علی امیری ] [ ]

 

شرح خطبه فدکیه

 

دانلود نرم افزار مذهبی شرح خطبه فدکیه ( ۵۵ جلسه ): سایت تخصصی نرم افزار مذهبی و رایانه اسلامی اینبار نرم افزار مذهبی شرح خطبه فدکیه ( ۵۵ جلسه )را برای دانلود شما آماده کرده است . برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

عناوین اصلی کتاب شامل:
پیشگفتار؛ وحدت و اختلاف؛ وحدت و اختلاف؛ وحدت بر مدار حق؛ فدک بهانه بیان حقایق؛ تفاوت های حمد، شکر و ثنا؛ بانوی محدَّثه؛ دریای نعم الهی؛ شکر نعم الهی؛ حقیقت توحید؛ انواع خداشناسی؛ امکان شناخت خدا؛ افعال الهی؛ هدف آفرینش؛ اهداف آفرینش در سخن فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ برگزیده خدا؛ عالم نور؛ فلسفه نبوت؛ اصالت توحید و عرضى بودن شرک؛ رسالت های پیامبر؛ صراط مستقیم؛ لقای دوست؛ کتاب خدا؛ اصالت ایمان؛ نماز درهم شکننده تکبر؛ زکات پاک کننده جان و مال؛ روزه، تمرین اخلاص و حج، مظهر شکوه دین؛ عدالت، اطاعت، امامت؛ جهاد، عزت بخش اسلام؛ صبر، راز رسیدن به پاداش؛ امر به معروف، مصلحتی فراگیر؛ حکمت و آثار نیکی به والدین؛ مبانی فلسفی حقوق جزای اسلامی؛ پای بندی به تعهد، نردبان تکامل؛ امنیت جسمی، روانی و مالی زمینه ساز رشد انسان؛ شرک، دشمن ترین دشمن؛ اطاعت از الله، ریسمان نجات؛ فاطمه سلام الله علیها خود را معرفی می کند؛ فاطمه سلام الله علیها از خدمات رسول خدا می گوید؛ فضایل امیرالمؤمنین و رذایل دشمنانش؛ تیغ نفاق بر پیکر امت اسلامی؛ قرآن؛ معیار حق و منبع قانون؛ فتنه سقیفه از زبان فاطمه (سلام الله علیها)؛ احتجاجات حضرت فاطمه سلام الله علیها برای عدم صلاحیت خلفا؛ راهکارهای ایجاد وحدت مذاهب اسلامی؛ افشای عدم صلاحیت خلفا در کلام حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ چکیده مباحث گذشته؛ فاطمه سلام الله علیها با انصار سخن می گوید؛ فریاد هل من ناصر فاطمه سلام الله علیها؛ واپسین احتجاج؛ شگردهای شیطانی بر علیه فاطمه سلام الله علیها؛ اجماعی دروغین بر علیه فاطمه سلام الله علیها؛ آیات خطبه فاطمه سلام الله علیها؛ دفاع از ولایت در بستر بیماری؛ اگر علی علیه السلام حاکم می شد …؛ سرانجام جامعه ای که علی علیه السلام را رها کنند

 

دانلود نرم افزار

3632-SHAREH-KHOTEBEH-FADAKEYEH.zip دریافت نرم افزار تلفن همراه

3632-SHAREH-KHOTEBEH-FADAKEYEH.apk دریافت نرم افزار تلفن همراه

 

منبع

w w w . 3 e r a t . c o m

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:51 ] [ علی امیری ] [ ]

احیاگر شخصیت زن

نرم افزار فاطمه (س) احیاگر شخصیت زن : سایت تخصصی نرم افزار مذهبی و رایانه اسلامی اینبار نرم افزار مذهبی فاطمه (س) احیاگر شخصیت زن را برای دانلود شما آماده کرده است . برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.با تشکر از سایت قائمیه اصفهان

عناوین اصلی کتاب شامل:
مقدمه؛ فصل اول : ولادت فاطمه (علیها السلام )؛ فصل دوم : ازدواج فاطمه (علیها السلام )؛ فصل سوم : کمالات حضرت زهرا (علیها السلام )؛ فصل چهارم : شهادت حضرت زهرا (علیها السلام )

 

دانلود نرم افزار

3323-fateme-ehyagar-shakhsiyat-zan.zip دریافت نرم افزار تلفن همراه

3323-fa-fateme-ehyagar-shakhsiyat-zan.apk دریافت نرم افزار تلفن همراه

 

 

منبع

w w w . 3 e r a t . c o m

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:50 ] [ علی امیری ] [ ]

دانلود نرم افزار کلمات قصار آیت الله خامنه ای (دام ظله )

 

 

3609-kalamat-ghasar-seyed-ali-khamanehee.zip دریافت نرم افزار تلفن همراه

3609-kalamat-ghasar-seyed-ali-khamanehee.apk دریافت نرم افزار تلفن همراه

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:48 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

 

براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:47 ] [ علی امیری ] [ ]



براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:44 ] [ علی امیری ] [ ]

نرم افزار مذهبی ذکر ایام هفته از سری نرم افزار های فارسی می باشد که تحت فرمت جاوا عرضه شده است. با استفاده از این برنامه می توانید ذکر تمامی روز های هفته را همیشه در کنار خود داشته باشید.

 

براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:41 ] [ علی امیری ] [ ]


 


 

 

دانلود نرم افزار کتاب چند رسانه ای وسائل الشیعه(جهاد با نفس) با لینک مستقیم

از سایت شیعه ها دریافت نمایید.

حجم فایل : ۱٫۴ مگابایت

لینک دانلود : مستقیم

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:30 ] [ علی امیری ] [ ]

در این قسمت از سایت فوردانلودز مجموعه اول از دست نوشته های زیبای قلم با جمله ( بسم الله الرحمن الرحیم ) که شامل 35 عدد می باشد در طرح های جدید و زیبا برای کاربران سایت به خصوص دانش آموزان و دانشجویان گرامی در ادامه مطلب با فرمت عکس jpg برای دانلود آماده کرده ایم که امیدواریم نهایت استفاده را ببرید.
وب سایت فارسی زبان برای دانلود ها | www.4downloads.ir
 

 

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:27 ] [ علی امیری ] [ ]


 

 

براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:25 ] [ علی امیری ] [ ]


 دانلود نرم افزار قرآن برای کامپیوتر به صورت فلش - Quran Flash 2010 Portable

 

براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:23 ] [ علی امیری ] [ ]

 

 

 

دانلود تلاوتهای استاد محمد صديق المنشاوي

 

 

به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:19 ] [ علی امیری ] [ ]

 


 


تلاوت تحقيق قرآن کریم استاد شحات محمد انور

 

 

براي دانلود به ادامه مطلب برويد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:14 ] [ علی امیری ] [ ]

 دانلود نرم افزار مفاتیح الجنان برای گوشی موبایل : دانلود مفاتیح الجنان ۳ برای موبایل : اینبار سایت برنامه و نرم افزار های تخصصی مذهبی موبایل نسخه جدید از کتاب محبوب و مشهور مفاتیح الجنان را برای گوشی های موبایل بصورت جاوا تهیه و در اختیار کاربران محترم سایت تخصصی مذهبی موبایل قرار میدهد . از ویژگی های این نسخه از نرم افزار مفاتیح الجنان میتوان به موارد ذیل اشاره نمود .

 

ويژگيهاي نسخه 3:

    • شامل متن كامل  ادعيه، اعمال، زيارات، ملحقات و حاشيه مفاتيح الجنان (کتاب باقبات الصالحات)
    • نرم افزار با زبان برنامه نویسی java تهیه شده  و قابل نصب بر روی انواع گوشی های موبایل است.
    • عملكرد مستقل برنامه براي نمايش و تايپ زبان فارسي (پشتيباني از زبان فارسي در تمام گوشي ها)
    • پشتيباني از صفحات لمسي
    • امكان بزرگنمايي (جهت استفاده در گوشي هاي با وضوح نمایی  Resolutionبالا)
    • تغيير اندازه قلم
    • ايجاد فهرست شخصي
    • امكان دسترسي سريع به ادعيه، اعمال و زيارات معروف
    • امكان استفاده از فيلتر در فهرست ها ( محدود کردن فهرست)
    • سرعت بالا و حجم بسیار کم نرم افزار ( 2055 کیلوبایت)
    • نمايش اعراب با رنگ متفاوت
    • امکان درج نشاني در فهرست و متن
    • نمایش شماره خطوط با امکان انتقال به خط مورد نظر
    • امكان عضويت به منظور اطلاع رساني در مورد محصولات و نسخه های جدید

 

دانلود برنامه مفاتیح الجنان با فرمت جاوا

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:13 ] [ علی امیری ] [ ]

نرم افزار جاوا نهج البلاغه : دانلود نرم افزار اسلامی موبایل نهج البلاغه همراه برای موبایل : سایت تخصصی موبایل مذهبی و اسلامی اینبار برنامه نهج البلاغه همراه را با فرمت جاوا در اختیار کاربران محترم قرار داده است . از ویژگی های نرم افزار نهج البلاغه موبایل میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

    • شامل متن كامل خطبه ها، نامه ها، حكمت ها و كلمات غريب امام علی (ع) به همراه ترجمه فارسي
    • نرم افزار  نهج البلاغه با زبان برنامه نویسی جاوا java و قابل نصب بر روی انواع گوشی موبایل است.
    • عملكرد مستقل نرم افزار براي نمايش و تايپ زبان فارسي (پشتيباني فارسي در تمام گوشي ها)
    • دسترسي همزمان به متن عربی و فارسي در زمان استفاده از هر کدام
    • نمايش اعراب با رنگ متفاوت
    • امكان جستجو در متن نهج البلاغه
    • امکان درج نشاني در فهرست
    • امكان عضويت به منظور اطلاع رساني در مورد محصولات و نسخه های جدید نرم افزار 
    • دانلود رایگان نرم افزار نهج البلاغه همراه در ادامه مطلب       

 

دانلود نرم افزار نهج البلاغه همراه

[ یک شنبه 20 فروردين 1391 ] [ 19:12 ] [ علی امیری ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امام باقر (ع): « يخرج شاب من بني هاشم بکفّه اليمنى خال، ويأتي من خراسان برايات سود بين يديه شعيب بن صالح، يقاتل أصحاب السفياني فيهزمهم » ملاحم ابن طاوس، ص 77; عقد الدرر، ص 128، باب 5‏
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ولایت و آدرس velaee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 437
بازدید کل : 14051
تعداد مطالب : 142
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1